Tretiaci otvorili leto v Trenčíne

Dňa 21. 6. 2023 začalo vytúžené leto a my z 3. b sme si tento horúci deň super užili... Vyučovanie sme vymenili za koncoročný výlet do Trenčína. Už cesta vlakom bola pre mnohých príjemným zážitkom. Presun zo železničnej stanice cez park, kde boli zaujímavé detské atrakcie, deti natoľko vyčerpali, že fontána vodníka Valentína bola príjemným osviežením. Na spoznávanie nášho krajského mesta sme využili vláčik – Matúš Čák, ktorý nás vyviezol cez lesopark Brezina až na Trenčiansky hrad. Tam sme zvládli malý okruh prehliadky hradu a z Matúšovej veže sme sa kochali krásnym výhľadom na celé mesto. Už vieme, prečo sa Trenčín nazýva „Perla Považia“ a s týmto prívlastkom určite súhlasíme. Z hradu sme zišli na námestie opäť k vodníkovi Valentínovi a osviežení malou zmrzlinkou sme  kráčali späť na železničnú stanicu, kde nás čakala naša povestná „myjavská strela“. Aj keď unavení z horúčavy a dusna, ale bez predpokladanej búrky a krupobitia, sme to v pohode zvládli. Náš školský výlet a tohtoročný prvý letný deň bol skutočne vydarený! Mgr. Alena Večeřová Foto

Rozlúčkový výlet 9. c

Deviatacký výlet 19. 6. 2023 sa niesol v duchu aktuálnych trendov voľnočasových aktivít pubertiakov, teda čo je ,,in“ – virtuálna realita, boj, 3D kino, fastfood, nákupy, retro automobily a cestovanie vlakom i MHD. Všetko nevyhnutné v živote stredoškolákov. V Lasergame Laugo si deviataci vyskúšali svetelný boj dievčat proti chlapcom. Chlapci vyhrali, ale zato ,,baby“ boli hlučnejšie. Presun v MHD je zaujímavou skúsenosťou hlavne v dňoch, keď sa očakáva 30°C v tieni a útla kabelka neskrýva ani deci vody. Centrum Trenčína bolo príjemným prekvapením svojou atmosférou pri fontáne, občerstvením i zmrzlinou. Povinné foto pri súsoší štúrovcov a potom zastavenie vo Vintage Cars, kde boli vystavené na obdiv veterány značiek Mercedes i Porsche. Odrazu aj staré nebolo vôbec zlé! Po povinnom obede vo fastfoodoch a streetfoodoch, unavení náročným nakupovaním, sa s plným náručím pukancov, pardon, popcornu, usadili milí deviataci v príjemných kreslách 3D kina. Animovaný Spiderman ich nesklamal. Pohodová cesta na stanicu a vychutnanie si čarovnej cesty tunelmi ,,čachtickej strely“ boli zavŕšením pekného dňa. A čo na to triedna? ,,Och, náročný deň pubertiakov!“ Mgr. Marcela Mosná Foto

Rozlúčkový výlet na Starej Myjave

V dňoch 19. – 21. 6. 2023 sme sa trieda 9. b vybrali na rozlúčkovú prespávačku na Starú Myjavu. Už v prvý deň sme si užili kopu zábavy. Zahrali sme si spoločenské hry, futbal, bedminton a rôzne iné hry. Večer sme si založili oheň a každý si mohol opiecť svoj špekáčik. Neskôr sme sa zohrievali pri praskajúcom ohníku. V noci boli niektorí z nás po strašidelných príbehoch vystrašení, a tak sa spočiatku len ťažko zaspávalo. Na ďalší deň poobede sme hádzali žabky v priehrade a taktiež sme si z móla namočili nohy. Opálili sme sa aj pri hraní plážového volejbalu, pri ktorom sme sa zabavili naplno. Navečer nám spolužiakova mama priniesla sladké osvieženie, výbornú čokoládovú tortu, za ktorú veľmi pekne ďakujeme. Únava bola na nás vidieť, ale aj tak sme šli spať neskoro večer. V stredu sme sa naraňajkovali a pred odchodom poupratovali chatky, aby po nás nezostal neporiadok. Rozlúčili sme sa tak, ako sa patrí. Patrik Malý Foto

Skvelá škola v prírode

V pondelok 5. júna 2023 o 10.00 h nasadli v Myjave žiaci 5. b a 5. c na osobný vlak smer Tatranská Lesná. Tu i v jej okolí sme strávili neuveriteľných 6 dní. Počasie nám spočiatku neprialo, no neskôr sa umúdrilo. Lanovkou sme sa vyviezli na Skalnaté pleso, naše plavecké zručnosti sme otestovali v hoteli Titris v Tatranskej Lomnici, navštívili sme aj Beliansku jaskyňu, v ktorej sme si zaspievali myjavské Neni také polečko. Štvrtok naše kroky smerovali na Štrbské pleso, kde sme sa oboznámili s jeho faunou a flórou. Za slnečného počasia sme sa na ďalší deň vybrali na Hrebienok, odkiaľ sme stúpali k Studenovodským vodopádom. Sily a energie sme mali dosť, a tak sme vystúpili až na Zamkovského chatu (1475 m.n.m). Počas upršaných dní sme si voľný čas spríjemňovali vedomostnými šúťažami, spoločenskými hrami a pantomímou. V sobotu sme sa šťastne zvítali s rodičmi a rozprávali sme im o svojich neopakovateľných zážitkoch. Žiačky z 5. c Fotogaléria

Brno volá

Dňa 18. 5. 2023 sa triedy 7. c8. b vybrali na výlet do Brna. Hneď ráno nás autobus vysadil vo VIDA! science centrum – svete plnom vedy, technológií a hlavolamov. Užili sme si tam kopec zábavy a vyskúšali nepoznané. Nasledovala prechádzka centrom mesta Brno. Videli sme rôzne pamiatky, historické sochy a budovy. Nechýbali ani trhy s rôznym občerstvením a obchody. Cesty nás doviedli až do Botanickej záhrady Prírodovedeckej fakulty Masarykovej univerzity, kde sme mohli vidieť exotické, ale tiež naše domáce rastliny. Záhrada mala vnútornú časť – skleníky a vonkajšiu časť – záhrady s rôznymi potôčikmi, jazierkami, sochami a zákutiami, kam nikto nevidel. Na konci nášho výletu sme zavítali do miestneho obchodného centra Olympia. Na výlete vládla skvelá atmosféra a nemohla chýbať ani hudba. Výlet bol jednoducho úžasný, zase máme o pár skvelých zážitkov navyše. Mgr. Andrea Nečasová Foto

En-ten-tíčki...

...alebo Dobrodružstvá Maťka a Kubka z klasickej rozprávky o dvoch valachoch. Programu En-ten-tíčki, ktorý bol realizovaný v rámci Medzinárodného folklórneho festivalu Myjava 2023 a venovaný deťom z materských a základných škôl, sa zúčastnili i naši prváci. Vo štvrtok 15. júna 2023 ich na Námestí M. R. Štefánika čakalo detské ihrisko, ktoré pripravili zamestnanci Centra tradičnej kultúry v Myjave. Deti si mohli vyskúšať drevené chodítka, hádzanie na kolík, hádzanie do koša, skákanie škôlky, prechod po lávke, skákanie gumy i skákanie na švihadle, jazdu na drevenom koníčku, chytanie rybičiek či točenie kolesa. Zamestnanci Centra voľného času v Myjave pre žiakov pripravili tvorivé dielne, kde si mohli otestovať svoju zručnosť, tvorivosť, ale i trpezlivosť. Podporovali ich postavičky Maťko a Kubko z rozprávky Pásli ovce valasi. Spolu s nimi prešli jednotlivými disciplínami, na ktorých postavili vatru, spoznali zvieracie rodinky, podojili a ostrihali ovečky, namotávali syrové nite, zjedli slaninku, nachytali ryby, nachystali ľudový odev a vyfarbili detské košieľky. Prváci si tradičné detské ihrisko veľmi užili a vyšantili sa do sýtosti. Veď nakuknite do fotogalérie. Ďakujeme!

Výlet do čarovnej Skalice

9. jún bol deň, na ktorý sme sa tešili všetci z 3. a3. c triedy. Čakal nás výlet do Skalice a plavba loďkou Baťovým kanálom. Raňajší výdatný dážď nám na nálade nepridával, ale nevzdali sme to a s odhodlaním, že počasie sa umúdri, sme nasadli do autobusu a vyrazili smer Skalica. O tom, že to s kvapkami dažďa nebude také zlé, nás presviedčala i obloha, ktorá sa cestou do cieľa stále viac a viac rozjasňovala. Skalica nás vítala síce zamračenou, ale nie upršanou oblohou. Prvá zastávka bola na parkovisku pod rotundou, kde sme sa posilnili dobrotami, ktoré nám prichystali na cestu rodičia. Potom nasledovala prechádzka a spoznávanie historického centra Skalice. Navštívili sme Rotundu sv. Juraja, obdivovali krásy Jezuitského kostola sv. Františka Xaverského a naša prehliadka končila výstupom na vežu Kostola sv. Michala Archanjela, odkiaľ sa nám naskytol prekrásny výhľad na mesto Skalica. A veru, kráčajúc hore schodmi a pri pohľade z výšky mnohí prekonávali strach i samých seba. Nakoniec to všetci hravo zvládli a boli na seba hrdí. Z historického centra mesta naša cesta smerovala do prístavu Baťovho kanála. Všetci sa už tešili na plavbu loďkou. Tu nás už vítalo slniečko, chytro sme sa rozdelili do skupín a s kapitánmi nasadli do lodiek. Tí nám porozprávali o histórii kanála, o osobnosti, ktorou bol Baťa, o faune a flóre, ktorá sa nachádza v okolí kanála. Bolo to zaujímavé i zábavné a veľmi rýchlo to ubehlo. Pred odchodom domov sme pokúpili suveníry a spokojní, plní dojmov sme sa vrátili domov. Mgr. Dana Zruttová Fotogaléria

Výlet do Trenčína

V stredu 14. júna 2023 sme sa z 8. c vybrali do Trenčína. Cestu sme si užili vo vlaku. Presunuli sme sa k Váhu, kde sme si nenechali ujsť dračiu loď. Veľmi sme sa zabavili a zasmiali, niektorí prežili aj adrenalínové chvíle, keďže sme sa plavili rýchlo a voda na nás prskala. Po vodnom zážitku sme si zastrieľali z luku, dokonca aj pani učiteľka s asistentkou Katkou. So sprievodkyňou sme sa presunuli do centra Trenčína. V hoteli Elizabeth nás zaujal nápis na skale, ktorý bol 2000 rokov starý. Potom sme išli na Trenčiansky hrad. Z Matúšovej veže boli úžasné vyhliadky na mesto a široké okolie. Neodmietli sme ani návštevu Katovho domu. Na námestí sme sa osviežili chutnou zmrzlinou a kúpili si suveníry. Niektoré spolužiačky zaujala aj fontána s vodníkom Valentínom. Príjemne sa osviežili. Zároveň sme sa rozlúčili s pani sprievodkyňou, ktorej sme poďakovali za spríjemnenie dňa a odovzdanie skvelých a poučných informácií o histórii mesta. A tak naša cesta pokračovala do obchodného centra MAX. Keďže sa nám ešte nechcelo ísť domov, nákupy sme si užili dlhšie. Vlak nás na Myjavu priviezol o 20.05 h. Výlet sme si veľmi užili. Žiačky 8. c triedy Fotogaléria

Deviataci na „apelpľaci“

Mesto Sereď sa deťom spája so sladkými dobrotami v podobe keksíkov. Deviataci však už vedia, že aj tu bol zriadený pracovný tábor. Vo štvrtok 8. júna sa totiž ocitli práve v priestoroch, kde sa odohrávalo triedenie, odvádzanie, zaraďovanie Židov k práci, v Múzeu holokaustu. Múzejná pedagogička Erika Tavalyová žiakov zaujala nielen prednáškou, ale aj osobným vkladom do tematiky. Dotkla sa ich svedomia, vyprovokovala ich kritické myslenie. Veď demokracia, sloboda a mier nie sú samozrejmosťou ani dnes! V tridsiatych rokoch 20. storočia za biedu a hlad označil výrečný, demokraticky zvolený politik vinníka – Židov. Propaganda sa všemožne snažila toto tvrdenie vštepiť do hláv všetkým obyvateľom. I vtedy bol na začiatku kompromis – nechajme mu pohraničné územia, bude pokoj. Pripomína vám to niečo? Krivé obvinenie narástlo do rozmerov ozrutnej podoby vyvražďovania, vyhladzovania, do holokaustu a genocídy. Milióny obetí.

Po prehliadke piatich barakov a plochy, ktorej sa hovorilo Appellplatz, sami žiaci ocenili spôsob prezentácie tejto časti dejín v Seredi. A reagovali takto:

,,Lektorka, ktorá o tom rozprávala a púšťala prezentáciu, bola milá, vedela pekne rozprávať a bolo vidieť, že to robí preto, aby svet o tom vedel, nie preto, že je v práci.“

,,Určite viem, že by som to nechcela zažiť na vlastnej koži. A neviem si predstaviť, že by sa to stalo aj dnes. Určite existuje veľa možností, ako tomu zabrániť.“

,,Moje pocity z prvej prednášky sú pozitívne. Lektorka bola veľmi milá a rozprávala pekne zrozumiteľne. Vedela, o čom hovorí a zaujala všetkými informáciami. Pán, ktorý nám prezentoval baraky a vozeň, mi pripadal nesympatický. Akoby nevedel, o čom hovorí. Napriek tomu ma zaujal príbeh o rodine Šteinerovej. Myslím si, že by sa mal rozprávať ďalej. Návšteva múzea mi priniesla nové vedomosti. Je to tam pekne spravené.“

Môže sa holokaust a genocída zopakovať aj dnes?

,,Určite, napr. veľkou nenávisťou voči iným rasám.“

,,Možné to je a aj veľmi pravdepodobné, keďže všetkým tu v poslednom čase prepína.“ Mgr. Marcela Mosná Fotogaléria

Cestovanie za kultúrou i zábavou

Dňa 6. 6. 2023 sme spoločne my, žiaci 4. a4. c, vycestovali na školský výlet do hlavného mesta Bratislavy. Autobus nás viezol cez Most SNP a nad nami letelo UFO, videli sme Dóm sv. Martina, Bratislavský hrad... Veď o tom sme sa učili na vlastivede. Nikto z nás netušil, že svoje brušká nasýtime práve v Divadle Nová scéna. A práve tam na nás čakal nádherný rozprávkový muzikál Šľahačková princezná a Kvetinový princ. Predstavenie bolo úžasné a dojímavé. Veľmi sa nám páčilo. Po ňom sme navštívili zábavné centrum FunCity. Dobrá voľba! Tam bola zábava! I pani učiteľky s dohľadom na nás mali šľahačkový deň. Poriadne sme sa vyšantili. Po vyšantení nás autobus doviezol do Devínskej Novej Vsi pred samotný veľký Devín. Tam nás sprevádzala lektorka Terézia. Išli sme okolo kováčskej a pekárskej dielne z 9. storočia, videli sme sútok Moravy a Dunaja a dozvedeli sme sa veľa zaujímavostí o hrade. Chceli sme vidieť starý čierny spálený chlieb z tohto storočia. Aj sa tak stalo. Samozrejme, nemohlo chýbať nakupovanie suvenírov a zmrzliny. Našu cestu za poznaním ukončili dažďové kvapky pod hradom a my sme sa s veľkými zážitkami vracali späť domov. Žiaci 4. a a 4. c Fotogaléria

Deň detí v ŠKD

Kde sa vzal, tu sa vzal, 1. jún k nám takmer „dopršal“.

Slniečko sme uprosili, aktivity pripravili.

Nástrahy a dobrodružstvá, ktoré hneď tak nevyhútaš.

Ostošesť sme súťažili, žetóniky našetrili, kupovali, vymieňali, rekordíky zdolávali.

Ušiel nám ten čas tak chytro, tešíme sa o rok isto! Veď už toľko neváhaj, foto smelo pozeraj!

Ing. Terézia Hudáková

Výlet v Nízkych Tatrách

máji sa žiaci V. A a IX. A zúčastnili trojdňového výletu v stredisku Jasná. Na prvý pohľad nezvyčajná kombinácia tried, ale stálo to za to. Cestovali sme vlakom. Všetci sme si cestu užívali hrami a rozprávaním, takže sme sa ani nenazdali a boli sme v Liptovskom Mikuláši. Odtiaľ sme išli autobusom do Jasnej. Po príchode sme sa ubytovali a potom sme išli na obed. Po poobedňajšom oddychu nasledovala vychádzka do okolia. Po ceste lesom sme prišli k preliezkam a tu nastala tá pravá zábava. Vyjašili sa nielen piataci, ale aj deviataci. Pokračovali sme na Vrbické pleso a naspäť do hotela. Po večeri sme si oddýchli pri spoločenských hrách. Piataci mali večierku skôr a deviataci neskôr. Na druhý deň, hneď po raňajkách, sme vyrazili na túru smer Chopok. Bolo to náročnejšie, pretože sme išli po zjazdovke, kde bol ešte sneh. Niektorí piataci už nevládali a i počasie sa zhoršilo, preto sa rozhodli, že sa vrátia naspäť. Deviataci to však nevzdali a pokračovali vo výstupe na Chopok. Cesta naspäť bola plná adrenalínu, pretože sme sa šmýkali dolu zjazdovkou. Nakoniec sme sa všetci, i keď trochu premočení, stretli v hoteli. Oddych na izbách nás nabil novou energiou. Po večeri sme opäť trávili čas spoločenskými hrami. Tretí deň nás čakala cesta naspäť. Na stanici sme strávili trochu dlhší čas ako bolo v pláne, rýchlik mal totiž výrazné meškanie. Ale zvládli sme to dobre a šťastne sme dorazili domov. Všetkým nám zostali krásne spomienky na chvíle strávené v peknom prostredí. Napísala Aneta Jancová z 9. a. Fotogaléria

Súdna sieň na hodine OBN

Žiaci 8. ročníka si na hodine OBN vyskúšali, ako to prebieha v súdnej sieni. Inšpiráciou pre nich boli nielen informácie z hodín OBN, ale taktiež televízna relácia Súdna sieň. Na tvorbu scenárov mali žiaci približne dva týždne a bolo vidieť, že si na nich dali veľmi záležať, pretože výsledok bol impozantný. Triedy boli rozdelené do 2 skupín a každá skupina riešila iný prípad. Úlohou sudcov bolo vyriešiť rozvod rodičov a pridelenie maloletého dieťaťa matke, vandalizmus, krádež a pokus o vraždu, nespravodlivé dedičstvo a iné. Talár pre sudcu si žiaci požičali od pani psychologičky Tomišovej. Lavice sme uložili tak, akoby sme sa nachádzali v skutočnej súdnej sieni. Nechýbali ani svedkovia, ktorí sa snažili pomôcť pri objasňovaní prípadov. V každej jednej kauze sa sudca snažil vyniesť spravodlivý rozsudok. Verím, že aj takýto typ vyučovania bol pre žiakov obohacujúci a zároveň poučný. Mgr. Marcela Dedíková Foto

Deň národov

V utorok 13. 6. 2023 sme sa tešili z ďalšej vydarenej akcie v našej škole pod názvom Deň národov. Trinásť triednych kolektívov z II. stupňa malo neľahkú úlohu zmeniť sa na zástupcov národa, ktorý im vylosoval ich triedny učiteľ. Zhostili sa toho znamenite. Videli sme krásne pripravené stánky, výnimočné masky, jedlá a nápoje spojené s konkrétnym národom. Prišli Rusi, Japonci, Gréci, opálení Afričania, Mexičania so sombrerami, Američania, Angličania, pokojní Francúzi, Česi, záhadní Arabi, nespútaní Havajčania a taktiež obyvatelia Karibiku a Grónska. Všetci boli úžasní, k radostnej atmosfére prispeli i svojimi prezentáciami a vystúpeniami. Preto dostal každý kolektív sladkú odmenu. Ale boli i traja najlepší, tých zvolili svojimi hlasmi žiaci I. stupňa. Najviac hlasov a 1. miesto získali žiaci 9. c, ktorí reprezentovali národ Malého princa. Na 2. mieste sa umiestnila trieda 7. c, určite i vďaka postavičkám zo známych amerických rozprávok a 3. miesto získali žiaci 5. a, ktorí prišli z Mexika. Bolo to však medzi nimi veľmi vyrovnané, čo svedčí  o tom, že na Dni národov bola „všehochuť“ a rozhodovanie, komu udeliť hlas, nebolo jednoduché. A tak je to fajn. Boli ste skrátka všetci úžasní! Fotogaléria

Jarný zber papiera

Jarný zber papiera na prelome mája a júna bol úspešný. Podarilo sa nazbierať 7244,5 kg papiera. Najlepší jednotlivci na I. stupni sa umiestnili takto: 1. miesto → Tereza Holičová z III. A (502,5 kg); 2. miesto → Martina Martišová z II. B (482,0 kg); 3. miesto → Nela Ptáčková z III. A (455,0 kg). Na II. stupni obsadili prvé tri miesta títo žiaci: 1. miesto → Laura Zemanová z V. A (237 kg); 2. miesto → Lea Ridzoňová z VIII. B (220 kg); 3. miesto → Michal Omasta z V. A (214 kg). Ocenený bol ale každý, kto priniesol viac ako 100 kg papiera. Na I. stupni spolu 16 žiakov a na II. stupni 7 žiakov. Ďakujeme všetkým žiakom, ich rodinným príslušníkom a známym, ktorí sa zapojili do zberu hoci len malým množstvom papiera. A tiež pánom školníkom, vychovávateľkám a asistentkám za spoluprácu pri zbere papiera. Foto

Bombová škola v prírode

Už od septembra sme sa tešili, kedy si môžeme pobaliť kufre a vyraziť do školy v prírode. V pondelok 22. 5. 2023 nás ráno čakal super deň, pretože sme sa konečne dočkali a nasadli do autobusu. Rodičom sme zaspievali našu pieseň „Háj, detičky, háj, na Táloch je raj...“ a ujo šofér naštartoval. Zastavili sme sa v Kremnici, kde sme videli námestie a starodávnu mincovňu. Navštívili sme aj baňu Andrej, kde sme dostali prilby, baterky a prešli sme veľa chodieb. Potom sme sa odviezli na Tále. Náš hotel Zuna sa nachádzal v lese, v krásnej prírode. Čakali nás tam super animátori Jajo, Žužu a Jariq, ktorí sa postarali o náš bombastický program. Hrali s nami zaujímavé hry a súťaže. Na Táloch sme sa prešli náučnými chodníčkami, kde sme videli stopy zvierat, mraveniská, počuli hlasy lesa... Prvý chodník nás doviedol k známemu hotelu Partizán, druhý deň sme mali možnosť sledovať zaujímavý golfový turnaj a lozili sme v Tarzanii. Na tretí deň sme navštívili Bystriansku jaskyňu, kde sme si kúpili vzácne kamienky a suveníry. Krásny týždeň sme ukončili posledný deň jazdou historickým vláčikom z Čierneho Balogu do skanzenu Vydrovo. Bola tam horáreň, lesnícke múzeum a videli sme aj daniele. Päť dní ubehlo ako voda a my sme sa vrátili k rodičom s batohom špinavej bielizne a nezabudnuteľných zážitkov. Na našu prvú školu v prírode určite nezabudneme. Napísali žiaci IV. A a IV. C triedy. Fotogaléria

Športový Deň detí

Zábava, dobrá nálada a úsmev na tvárach detí. Tak to má byť na Deň detí! Žiaci II. stupňa ho oslávili vo štvrtok 1. júna 2023 spoločne a športovo. Veď ako sa hovorí, „V zdravom tele zdravý duch“. Pravidlá boli zadané a jasné. Zmiešané 6-členné družstvá (minimálne 2 dievčatá, maximálne 2 registrovaní hráči) si zmerali sily v Športovej hale Myjava. Žiaci 5. a 6. ročníka v prehadzovanej (10 družstiev) a tí starší vo volejbale (11 družstiev). Radosť, nadšenie a očakávanie bolo badať i v tvárach víťazného družstva volejbalistov z 9. a v zápase s tímom učiteľov. A ako to dopadlo? Deviataci sa síce vyjadrili, že tím učiteľov „vyprášili“, ale na počet bodov boli učitelia lepší. Nakoniec to pre nedostatok času skončilo remízou. Zohraté tímy, povzbudzovanie spolužiakov, premiéra dopadla na jednotku. A koniec koncov, víťazmi boli všetci. Ďakujeme za tento super nápad! Fotogaléria

Detský čitateľský maratón

V stredu 24. mája 2023 sa po pätnástykrát uskutočnila akcia s názvom Čítajme si. Tento celoslovenský detský čitateľský maratón realizuje Linka detskej istoty pri Slovenskom výbore UNICEF v spolupráci so slovenskými knižnicami. Cieľom akcie je podporiť čítanie detí a mládeže v netradičnom priestore a zapojiť čo najväčší počet detí do aktivity, ktorú v posledných rokoch vytláčajú moderné technológie. Čítanie podporuje fantáziu, prehlbuje vnímavosť, čitateľ sa ocitá v netradičnom čase a priestore so zaujímavými postavami. V tento deň si „zažiť čítanie v knižnici“ vyskúšali tretiaci a siedmaci zo ZŠ Štúrova. Mgr. Zuzana Podzámska Foto

Jobusovky v Myjave

Tretiaci, štvrtáci, piataci aj šiestaci, ktorí chceli spoznať autora Muflóna Ancijáša, Chrontulieny, Komisára Mrodgeho, Jalafáša, Chronty Chrontavej, Egreše i Ringlóta, ponáhľali sa v stredu 31. mája 2023 do Kultúrneho domu Samka Dudíka. Braňo Jobus, alias Branuško, si pre deti pripravil rozprávanie i spievanie o svojich knižkách. Ako začal písať, ako cestoval, ako sú príbehy spojené s vlastnými zážitkami a ako nechcel spať s potkanmi nad hlavou. Za osemnásť rokov napísal dvadsaťdva kníh. Zvonivým hlasom a vrbovským nárečím očaril celú sieň, preto sa s ním deti chceli odfotiť. Niektorí poznali zo školskej knižnice knižku Zvon, niektorí si knihy dokúpili, iným stačil autogram. Veď v mestskej knižnici môžu knihy Braňa Jobusa ľahko nájsť a prečítať si ďalší veselý príbeh. Ďakujeme mu za návštevu Myjavy a pani Jurenkovej za pozvanie na besedu! Mgr. Marcela Mosná Foto

Prváci na výlete

Utorok 23. mája 2023 patril našim prvákom. Ráno ich pred školou čakal autobus a vyrazili na svoj dlho očakávaný spoločný výlet. Prvou zastávkou bol hrad Červený Kameň. Deti očarila nielen samotná prehliadka, ale i spoločné nakupovanie suvenírov a darčekov. Druhou zastávkou bola Včelovina v Smoleniciach. Tu sa žiaci dozvedeli zaujímavosti o včielkach, čakala ich ochutnávka rôznych druhov medu a výroba vlastnej sviečky zo včelieho vosku. Počasie vyšlo na jednotku, i keď o vzrušenie na spiatočnej ceste sa postaralo krupobitie. Mgr. Silvia Podmajerská Fotogaléria